Kring Der Alchemisten
Advertisement

Hieronder een lijst van de talloze activiteiten die het KDA organiseert.

Studentikoze activiteiten[]

TD's[]

TD's (de feestjes) van de KDA zijn activiteiten waar iédereen naar uitkijkt. Gedoopt of ongedoopt. En feesten doen wij in de Konijnenpijp aan spotprijzen.

Cantus[]

Een cantus is simpelweg een gezellige zang & drankavond. De cantus zijn enkel toegankelijk voor gedoopten en schachten.

Kroegentocht[]

Tijdens de kroegentocht trekken we (uitgedost in doopfrak) van café naar café.

Gratis Vat[]

Simpeler concept dan dat van een gratis vat kan niet: de KDA geeft gratis bier weg, en dat wel nog het liefst van al in ons geliefd stamcafé: 't Profke.

Het is traditie dat de Praeses een vat geeft aan het begin van het academiejaar.

Café-avond[]

Nog simpeler (namelijk goedkoper voor de club): een gezellige café-avond in de stamkroeg : 't Profke.

Doop[]

Dé studentikoze activiteit bij uitstek : de jaarlijkse doop, bij het KDA een lekker lange dag, Droptus genaamd.

Culturele activiteiten[]

Lezingen[]

Sedert enkele jaren organiseert de KDA enkele interessante lezingen gedurende het academiejaar.

Koepelactiviteiten[]

De KDA doet elk jaar mee aan een hoop koepelactiviteiten, georganiseerd door koepelclubs zoals daar zijn ASK-Stuwer (koepelclub Campus Middelheim & Campus Drie Eiken), de UA Sportraad (sportorgaan van de UA) en het Antwerps Studentenoverleg (overlegorgaan met Stad Antwerpen)

Gocart race[]

Jaarlijks strijden de Wilrijkse clubs om de eerste plaats (voorzien van gratis vaten) in de Gocart race, georganiseerd door ASK-Stuwer.

Interfac[]

Gedurende het jaar vindt (meestal op maandagavond) de Interfac Sportcompetitie plaats, waarin alle Wilrijkse clubs in verschillende sporten strijden om de overwinning. De KDA Sportpraessesen coachen de KDA-teams.

12-uren loop[]

Jaarlijkse traditie die stamt uit een tijd dat enkel Sofia en Aesculapia deelnamen : de 12-uren loop. Nu een (door ASK-Stuwer georganiseerd) massa-evenement, zoals de Gocart race.

StuDay[]

StuDay is het jaarlijkse grote openingsfeest van studentikoos Antwerpen, en vindt plaats in't stad.

Karting[]

In Samenwerking met sponsor ING organiseert de UA Sportraad elk jaar de ING (Futuris) Karting, waar ook de KDA aan meedoet!

Advertisement